Viki és Zoli

10 hónap hátizsákkal Ázsián át Új -Zélandra

Alacsony költségvetésű hátizsákos kalandozás 10 hónapon keresztül a világ végére. Mit, hol, mennyiért!

Három éve alkottunk egy párt, amikor kalandvágytól fűtve, másfél évvel az ötlet megszületése után 2015 szeptemberében elindultunk. Grúziába utaztunk egy egyirányú repülőjeggyel. Ekkor voltunk 30 évesek és mindketten úgy éreztük, itt a last minute lehetőség szabadon, tervek nélkül utazni. Csak az országokat és a sorrendet terveztük meg, semmi mást, ez utólag tökéletes döntésnek bizonyult. Minden országba a lehetőségekhez mérten legolcsóbb lehetőséggel utaztunk, legyen az éjszakai vonat vagy 24 órás buszút.

Néhány egzotikusabb úticél is szerepelt a listán, mint például Irán, Omán és Nepál. Végül 12 országba jutottunk el a 10 hónap alatt. Általában néhány hetet töltöttünk egy-egy országban, kivéve Új-Zélandot, amit egy furgonban lakva 2,5 hónap alatt jártunk körbe.
A költségeket mindvégig, napról -napra vezettük egy telefonos applikációba, így fillérre pontosan tudjuk mikor, mire, mennyit költöttünk.

Főként praktikus, gyakorlati tudnivalókat szeretnénk veletek megosztani, hiszen utazásunk során mi is ezeknek az információknak vettük a legnagyobb hasznát. Emellett persze a legjobb élményeinkről is mesélünk.

A hétköznapokban egyikünk (Viki) Pilates-t oktat, Zoli pedig projekt managerként dolgozik. Az utazás után mindketten ott folytattuk, ahol abbahagytuk, sőt, azóta már egy családot alkotva új kalandoknak nézünk elébe.

Always bring a towel néven vezettünk (nem túl szorgalmasan) WordPress blogot, illetve Facebook oldalt. Országok ahol jártunk: Grúzia, Örményország, Irán, Omán, Nepál, Thaiföld, Vietnám, Laosz, Kambodzsa, Fülöp -Szigetek, Malajzia, Új -Zéland. Reméljük, találkozunk a fesztiválon!