Kerekasztal

Teker(g)és: kerékpáros utazás

Előkészületektől a megvalósításig, ötletek, tippek

Imádsz tekerni és imádsz utazni? Örömmel összekötnéd a kettőt, de nem tudod, hogy kezdj hozzá? Ne bonyolítsd túl, a bringás utazás titka az egyszerűség… De ha jól jönne néhány ötlet és jótanács, vagy ha szívesen hallgatnál meg pár kedvcsináló sztorit bringás utazóktól, itt a helyed.

Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.

Kerekasztal előadói

Makra Péter

A szegedi Makra Péter egykori minisztériumi főtanácsos, tervezőmérnök, műszaki szakértő.

Makra Péter a LEDeG-SEEDS India csoportban a “CNN-IBN A 2010. Év Indiai Embere Díj”-jal kitüntetett mérnökszakértő, a Matho Múzeum Projekt villamos és világítástechnikai tervezője és projektmenedzsere.

2008 tavaszán húsz éve dédelgetett álmát valósította meg, 61 évesen kerékpárral Szegedtől Lisszabonig tekert.

2010-ben önkéntesként dolgozott a zanglai királyi vár felújításán Kőrösi Csoma Sándor nyomában. Az építészeti szakemberek, restaurátorok, távolkelet-kutatók célja az volt, hogy megmentsék az összeomlástól az észak-indiai kolostort. 2010. augusztus 5-én több évnyi csapadék zúdult le a Himalája nyugati részén, India északi csúcsán található Ladakh­ra, evakuálták a turistákat, katasztrófahelyzet alakult ki.

Kárelhárításra jelentkezett és olyan jól végezte a dolgát, hogy 2017 tavaszán emailben újra megtalálták: villamos tervező szakértőre volt szükség a 3800 méter magasan, a világ egyik legelszigeteltebb helyén található Matho Lámakolostor felújításához.

S innentől már az előadásomból tudhatjátok meg a többit.

Nagy Nikolett

Niki vagyok, kerékpáron fedezem fel a világot és önmagamat. Jelenleg Kanadában élek és 3 év után most jövök először Magyarországra és megragadtam az alkalmat, hogy a fesztiválon előadhassak.

Nem szeretek tervezni, helyette inkább az élet sodrására bízom magam, a bicikli túráimra is ez a mentalitás jellemző: nem tervezek pontos útvonalat, és nem tudom előre, hol fogom aznap álomra hajtani a fejem. Rábízom magam az univerzumra, a saját találékonyságomra, és az emberek segítőkészségére.

Imádok a természetben barangolni, a vadonban sátrat verni, patakban fürödni és ruhát mosni, tábortűznél melegedni, beosztani 8 napra az ételemet, mert közel s távol se bolt, se falu, se egy teremtett lélek. Imádom az ilyenfajta utazás nyújtotta egyszerűséget, hogy a bicóm az otthonom, és hogy néhány személyes holmi elegendő mindenhez, s hogy minél kevesebb cuccot cipelek, annál szabadabb vagyok.

Kovács Virág

Itthon két bringám van egy könnyed városi és egy sportosabb trekking. Kedvelem a baráti hosszúhétvégés országjárásokat, egy-egy idegen város felfedezését biciklin, vagy néhány hetes külföldi utakat. Szeretek folyómentén és mezőkön suhanni, és nem riadok meg a járatlan földutaktól sem.

Kipróbáltam minden bike-sharinget ami szembe jött Buenos Airesben, Washingtonban, vagy épp Madridban és Párizsban, ugyanis valóban ez adja a legnagyobb rugalmasságot, ha csak 1-2 napunk van egy városban.

Béreltem már bringát napi 1 dollárért Laoszban és Kambodzsában, minden nap volt egy defektem. Vietnámban, a Mekong deltában 10 ezer forintért vettem biciklit, amit 3 hét múlva adtam el Hanoiban egy szervízben 2000 forintért kb roncs állapotban.

Akár guruló homeofficra is be vagyok rendezkedve, minden elfér a bringán, amire 3 hétig vagy 3 hónapig szükségem lehet. Jelenleg is közlekedéstervezőként dolgozom, önkormányzatok számára kerékpárosbarát fejlesztés témájában, és építőmérnöki tervezés területén. Hazai kerékpár túravezetőként továbbra is gyakorlom magam. Rendszeresen kerékpáros és egyéb utazókat látok vendégül otthonban.

Zichó Viktór (zicho.hu)

Bringán nőttem fel és a mai napig ezzel a remek közlekedési eszközzel oldom meg az utazásaim jelentős részét. Ez a legjobb módja az utazásnak, ha szeretnél fenntarthatóan, a legkevésbé környezetszennyező módon körbenézni a nagyvilágban, hisz a szigeteket és Amerikát leszámítva mindenhova eljutsz két keréken! Nemcsak ingyen van, hanem egy kapcsolódási pont is a legtöbb kultúra esetében, így a helyiek sok esetben könnyebben interakcióba lépsz, ha látják a megpakolt túrabringádat. Szeretném, ha minél többen bringáznának, így feladatomnak érzem, hogy a kerékpáros utazást hirdessem.