Kerekasztal

Kocsival, motorral utazás

Minden, amit az autós-motoros túrázásról érdemes megbeszélni. Mivel induljunk útnak? Mit vigyünk vagunkkal (és mit ne!)? Hogy oldjuk meg az alvást? Biztonságos ez az egész dolog? Mi az a tetősátor, és miért jó vagy miért nem? Milyen motort vagy autót válasszunk különböző utakhoz? Hogyan szereljük fel a motort vagy a kocsit, mire érdemes figyelni? Milyen gumit válasszunk a motorra, kocsira? Kinek mi volt a legzűrösebb élménye, és hogy lehetett kimászni belőle? Mi van, ha szibéria közepén szétfagy a fék, elromlik a kuplung, és dupla defektet kap a kocsi? Érdemes-e pánikba esni, ha ballisztikus rakéták húznak el a fejünk felett, vagy csak simán folytassuk a tankolást?

Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.

Kerekasztal előadói

Müller Kornél

Rajongok az utazásért és kalandokért. Teljes embert igénylő munkám miatt viszont nem tudok életvitelszerűen úton lenni, ahogy néhány feketeöves utazó barátom. Ezért elsősorban olyan utakat próbálok szervezni, amik rövid idő alatt is teljesíthetőek anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a kalandok terén.

Szerintem az út viszontagsága az maga az utazás célja. Nem sokat aggódok azon, hogy vajon milyen turisztikai látnivalók lesznek az út során. Szerintem az igazi kalandok ott várnak ránk, ahol nem számítunk rá. Az emberek, a természet, és a váratlan kihívások – ezek miatt érdemes útra kelni.

Főként terepjáróval utazok, mert így kell legkevesebb kompromisszumot kötnünk az útvonalat illetően. Legtöbb hosszú távú utazási tapasztalatom Land Rover Defenderrel és Toyota Land Cruiser 78-cal (Troopy) van. De gyűjtöttem a kilométereket például Uazzal, Mahindra-val is. Terepjáró utazó autókkal fedeztünk fel sok érdekes vidéket pédául Iránban, Grúziában, Örményországban, Törökországban, Marokkóban, Jordániában, Szíriában, Indiában, Oroszországban (főként Szibériában), Ukrajnában, Kirgizisztánban, Izlandon, Botswanában, Namíbiában, Zimbabweban, Zambiában, és persze Európa és a Balkán szinte összes országában. Facebookon hozzám kapcsolódik a 4×4 Overland Hungary csoport. A téma iránt érdeklődőket szeretettel várom sorainkban.

Pap György

Motoros kalandozások, motoros vadkemping; Pap György, a Magyar Kaland-, és Túramotorosok, a CRAC Cafe szervezője, a Condor Riders Adventure Club és az Explore Albania vezetője, motoros túravezető, a Motozin Magazin szerzője válaszol a kérdéseidre.
Gyere, és kérdezz bármiről, a motoros utazásokkal kapcsolatban, kalandmotoros közösségünkkel évek óta szervezünk információs és tudásbázist, ősztől tavaszig klub környezetben is találkozunk, ahol vetítéses élménybeszámolókat hallgathatsz meg a világ különböző tájairól. Az előadók a közönség soraiból kerülnek ki elsősorban, jelszavaink: Kaland, Sztorik, Inspiráció!

Facebook
Instagram
Weboldal

Pócza Zoltán

Sokáig – főleg még Cruiseres időkben – abszolút a csordában motorozás volt a fókusz, a kihívás kevésbé. V2, bőrszerkó, Rock n’ Roll. 😀 Eleinte jellemzően a szokásos európai útvonalakon túráztam. Viszont hamar elérkezett az az idő, amikor rájöttem, hogy nagy csoportban egyszerűen nagyon limitált az, amit felfedezés címszó alatt meg lehet valósítani, ezért elkezdtem egyedül vagy 2-3 válogatott társsal utazni. Olyanokkal, akik ugyanazt keresik, amit én is, akik értik, hogy maga az út a cél. És ahogy változott a csapat, változott a túra jellege is…

Elkezdett nagyon kinyílni a világ, és ezután realizáltam először, hogy a kaland valóban ott kezdődik, ahol az aszfalt véget ér. Ha ránéz az ember a térképre nem nehéz belátni, hogy a szárazföld 99,999%-a nincs leaszfaltozva, úgyhogy statisztikailag is sokkal jobb eséllyel találsz kalandot, ha képes vagy elhagyni az aszfaltot, az épített környezetet, új helyeket, kulturákat felfedezni, önellátni bármilyen körülmények között és igazán szabadnak, függetlennek lenni. Az aszfalt és a hotelek nagyon nagy kötöttség, de ezt csak akkor érted meg, ha egyszer igazán belekóstolsz abba, ami ezen túl van, ha elég kíváncsi és nyitott vagy ahhoz, hogy páros lábbal ugorj ki a komfortzónádból.

Időközben elkezdtem építeni egy terepjárót is, amivel más módon, más jellegű túrákat lehet csinálni. Nyilván kényelmesebb, sokkal tovább önellátó tudsz maradni, valóban bárhol tudsz aludni, de ez is egy kompromisszum. Mint mindig az életben, ha egyik oldalon sokat kapsz, abból a másik oldalon valamivel fizetned kell.

Tulit Zsombor

Zsombor közel 40 expedíció során bejárta 5 kontinens magashegyeit, megmászta a legmagasabb csúcsokat (Alpok, Kaukázus-Elbrusz, Pamír- Lenin (Ibn Szína), Alaszka-McKinley, Antarktisz-Mount Vinson, Andok-Aconcagua, Kilimandzsáró, Tien Shan-Khan Tengri, Ararat, Damavand, Himalája-Cho-Oyu-8050 m-ig). Képzett hegyimentő és hegyivezetőként negyed évszázada szervezi a „Székelyek a magasban” és az „Alpok kezdőknek” expedíciósorozatot (felnőtteknek), hegymászó- és síiskolát vezet (gyermekeknek).

Autós expedíciós tapasztalata: Afrika átszelése észak-dél irányban (2018), Port-Saidtól Fokvárosig. (16 ezer km út – többnyire nehéz terepen – 45 nap alatt, 10 afrikai országon áthaladva.)