Kerekasztal

Ázsia: minden, ami Kelet

A fókuszban Szibéria, Szingapúr, Irak, Fülöp-szigetek, Japán

Ázsia nem véletlenül az utazók egyik legkedveltebb célpontja, a hátizsákosoktól a luxust élvezőkig. Kezdő utazóknak különösen ajánljuk, hiszen viszonylag könnyű utazni, olcsó, sok helyen jó a klíma (nincs is jobb, mint ide menekülni a tél elől) és ha alapvető elővigyázatossági szabályokat betartunk, a legtöbb része viszonylag biztonságos is.

Saját élményeinken keresztül mutatunk pár ötletet, hogyan utazz olcsóbban, vagy szerezz több élményt. Elmondjuk saját használatú megoldásainkat, amivel az olyan hírhedten drága helyek, mint pl. Ausztrália, Japán vagy Szingapúr is olcsón bejárhatók.

Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.

Kerekasztal előadói

Fráter Erzsébet

Fráter Zsóka vagyok, botanikus, az Ökológiai Kutatóközpont vácrátóti Nemzeti Botanikus Kertjében dolgozom. http://botkert.hu/

Munkámból adódóan sokat utazok távoli, elsősorban ázsiai országokba (Örményország, Izrael, Kirgisztán, Tadzsikisztán, Kazahsztán, Üzbegisztán, Irán, Mongólia, Kína, Dél-Korea, India, Vietnam, Thaiföld stb.).

Egy botanikus „szakmai” programjai sem éppen unalmasak, hisz a legszebb természeti helyeken járunk, hegyekben, nemzeti parkokban. Utazásaink csúcspontja azonban mindig a helyi piac. Ázsiában a piac maga az élet! Vásárlók és termelők találkoznak itt, ahol nemcsak a termékek, hanem a hírek is gazdát cserélnek. A piacokon mindig nagy a nyüzsgés, egész családok itt élik az életüket, itt étkeznek, társasjátékoznak és pihennek, itt dolgozik a fodrász és a varrónő. Itt megismerhetjük a helyi gyümölcsöket, a fura ételeket, sok helyi szokást, népviseletet, tulajdonképpen majdnem mindent, ami egy vidéket jellemez. Nézzetek, lássatok, kóstoljatok (csak elővigyázatosan!) és szagoljatok, és ha itthon nem is, Ázsiában feltétlenül keressétek fel a piacokat! Beszélgessünk Ázsiáról, erről a változatos, és magyarként soha nem kiismerhető és ezért páratlanul izgalmas kontinensről.

Dr. Scheili Eszter (Vanilia Travels)

Eszter vagyok, itthon orvosként dolgozom, de mindent megteszek – extra ügyeleteket is akár -, hogy minél többet utazhassak. Ázsiával először az egyetem alatt ismerkedtem meg, amikor szakmai gyakorlatot töltöttem Japánban. Sokkoló volt és elbűvölő.

Ázsia színes forgatag. Az egyetem után elhatároztam, hogy bebarangolom Thaiföldet és Kambodzsát. Álmomban sem gondoltam volna, hogy a thaiföldi dzsungelben találkozom későbbi férjemmel, egy horvát fiúval.

Kambodzsában Angkor felfedezése után délnek indultam és egy nagyobb vihar miatt egy hétre egy szigeten ragadtam. A helyiek gyorsan a sziget orvosává tettek kisebb-nagyobb bajaikkal.

Vietnámba már férjemmel együtt utaztunk, robogóval végigszeltük az országot a rizsföldektől egészen a sivatagig. Rengeteg kaland esett meg velünk: álrendőrök tartóztattak le, lerobbantunk a sivatag közepén, aludtunk a Mekong folyón… A többit gyere, és hallgasd meg élőben!

Instragram

Molnár Kitti és Lengyel Dániel

Az életünk az utazás, eddig 75 országban jártunk közösen, de külön-külön is sokat utaztunk. Leginkább az egy-két hetes hátizsákos, városnézős utazások állnak hozzánk közel, de éltünk is már külföldön hosszabb ideig. Az utakat mindig magunknak szervezzük, igyekszünk a rendelkezésre álló rövid idő alatt a legmélyebben megismerni az adott ország kultúráját és megtekinteni a legfontosabb nevezetességeket.

Két alkalommal jártunk együtt Délkelet-Ázsiában, illetve több alkalommal a Közel-Keleten. Olyan egzotikus helyeken jártunk, mint Brunei, Makaó, Szingapúr, Kazahsztán, Dubaj és Jordánia. Bármelyik utazásunkról szívesen mesélünk.

S.Varga Ilona

A kilencvenes évek eleje óta dolgozom Tibetért, élem és szívom magamba a buddhizmust. Számomra pszichoterapeutaként és fotográfusként is meghatározóan fontos a tibeti világ, így aztán minden alkalmat megragadok, hogy a Himalája felé vegyem az utamat. Kedvenc országom Ladakh.

Amikor egy átlagos, érdeklődő ember elindul a Világ Tetejére, alig tudja, hogy mire vállalkozik. Amikor egy buddhizmushoz közel álló ember indul el oda, vannak sejtései, hogy mire számíthat. Amikor egy oda vágyakozó és annak szellemiségében élő ember indul el oda, azt hiszi, mindent tud arról a világról. Mindhárom eshetőséget meg kell, hogy cáfoljam. Sem ismereteink, sem tudásunk, sem hitünk és érzéseink nem tudják azt a valóságot nyújtani, amit Ladakh – más néven Kis-Tibet. Lehet róla filmeket nézni, könyveket olvasni, gyakorolni a szellemiségét, de egy valamit nem: átélni a rezgését, energetikáját, a hatalmas kövekbe oltott aprócska emberi lét és annak óriási szellemisége, töretlen derűje nem mutatkozik meg a könyvek lapjain. De még a filmvásznon vagy fotókon is csak alig-alig. Megélni a Himalája valóságát emberi és geológiai értelemben szinte a mindenséggel tesz egyenlővé. Ezt igyekeztem valahogy megörökíteni azon a mintegy tízezer képen, amelyet Ladakhban készítettem. E vetítésen is csak a felszínt karcolgatom. Remélem, hogy képeim által a nézőket is közelebb tudom hozni ahhoz a világhoz, amelyben töretlenül él és virágzik még a tibeti buddhizmus és amelyet meg kellene menteni az emberiség számára…

Sztori: Amikor leszállt a repülőgép velem Lehben, sírva ismertem fel, hogy hazaérkeztem. 🙂

Kőrösi Kitti & Márton Milán

Ázsia nekünk is hamar a szívünk csücske lett. 15 hónapot töltöttünk el ezen a varázslatos és változatos kontinensen. Az emberek, az ízek, a színek, az illatok, az épületek, a tájak, a vallások, a kultúrák mind mind magával ragadják az utazót. Persze voltak meghökkentő pillanatok, és az is biztos, hogy nem mindig az utikönyvekben leírtakat kell követni. Tudjuk, hogy Ázsia hatalmas, de megpróbálunk válaszolni nektek a felmerülő kérdésekre, és egy jó hangulatú beszélgetés keretein
belül megismertetni veletek Ázsia egyes országait. A helyek ahol jártunk: Nepál, Vietnám, Kambodzsa, Malajzia, Thaiföld, Myanmar, Borneo, Brunei, Indonézia, és India.

Instagram

Varjas Gabriella (MiraDonna.hu)

1998-ban, a húszas éveimben jártam először Ázsiában és azóta is visszajáró rajongó vagyok, pedig rögtön a legmegosztóbb és legnehezebben utazható országban, Indiában kezdtem. Indiával azóta még háromszor találkoztunk és még mindig mennék. Ázsiának visszajáró rajongója lettem, Indián és Nepálon kívül jött Sri Lanka, Thaiföld, Kambodzsa, Bali, nemrég Irán. Vietnámban, Borneón, Izraelben, Burmában és Japánban már a családommal, gyerekekkel jártam. A két kedvenc országom a kontinensen Burma, ahol szerintem a világ legszelídebb emberei laknak, Japán pedig a soha el nem fogyó, meghökkentő és “aha élmények” tárháza. Még a nászutunk is egy több hónapos hátizsákos India-Nepál utazás volt, benne egy 16 napos Annapurna kör gyalogtúrával. Azóta is az egyik legemlékezetesebb úti élményem.