Workshop

Kocsival utazás

Autós-motoros utazásról minden
Tippek és trükkök

Számtalan formája van az autóval utazásnak: bérelhetünk autót a repülőtéren, nekivághatunk Európának egy kempingautóval, leautózhatunk egy nap és éjszaka alatt Szegedtől Nápolyig, vagy nekivághatunk a klasszikus overlandingnak: terepjáróval, kisebb vagy nagyobb teherautóval járhatjuk be a világot. Egy biztos: autóval utazni kényelem és nehézség egyszerre. Osszuk meg tapasztalatainkat!

Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.

Workshop előadók

Gáli Csaba

Autóban utazni és élni

15 hónapot utaztam és éltem egy 20 éves Land Cruiser terepjáróban, aminek berendezését és felszerelését magam építettem ill. választottam ki. Szereztem némi tapasztalatot az afrikai országokban vezetésben és a nehéz terepen autózásban is.

Sztori:
Nekem sose volt autóm, és amikor életemben először venni akartam egy városi kisautót, akkor már csak az előleg volt hátra amikor kihátráltam, és vettem inkább egy öreg terepjárót, hogy abban utazzak 15 hónapot.

Németh Márton

Erdélyi terepjárós túrák szervezésével kezdtem 2000-től, majd 2011-2015-ig az Ázsia Túra nevű terepjárós rallye sofőr-fotós-videósa voltam.
2013-ban én vezettem végig Astanáig és vissza, 2014-ben csak részben vezettem Mongóliába, főként videóztam.

Egy vicces történet: A nemzetközi orosz-mongol határ délben bezár egy óra ebédszünetre, még az őrök is elmennek és lakatot tesznek az országra egy órán át…..

Kevésbé vicces, hogy az orosz föderációba aki sofőrként belép egy autóval annak is kell a határon kivinni az autót, a meghatalmazás, orvosi igazolás, tulajdonos…stb nem számít.
Az orosz rendőr bármiért bármikor megbüntet, de szereti a csicsás címkés bort és a reklámpólót, ami sokat segít a sokszáz eurós összeg minimalizálásában…. a Kazakh is ilyen. 🙂

Amiről még tudok mesélni: Orosz-fehérorosz-Kazah-Mongol útviszonyok, vagy úttalan viszonyok. Bankkártya-mobil használat. Üzemanyag árak, szervíz, preferált autótipusok….

Bálint F. Gyula

Utazás benzingőzben
Kocsival utazásról minden

Van egy 13 éves Daciám. Autósportos fotós elfoglaltságom révén a már az első nálam lévő éveiben is sokat járt külföldön, leginkább a környező országokban, de 2009-ben elautóztunk egészen a Le Mans csatornáig. Az igazi kiképzés azonban 2012-ben kezdődött számára, amikor a Vitéz Kürtős Team égisze alatt elmentünk Afrikába, és dűnéket másztunk.  A Saharun Adventure szervezőinek köszönhetően eljutottunk a tunéziai Tiltott Zónába (Zone Interdite), ahol az elől-hátul katonákkal teli terepjárókkal kísért konvojunkban mi voltunk az egyetlen kétkerék-hajtású autó. Az idén aztán újra teljesítenie kellett, hiszen augusztusban Erdélyből indulva körbeautóztuk a Balti-tengert és eljutottunk Európa legészakibb pontjára, a Nordkappra. A tempó ráérős volt, hiszen 30 napot szántunk a túrára, de az autómmal megtett kilométerek száma 10000-el szaporodott, a meglátogatott országoké pedig 22-re nőtt.

www.keknaplo.hu, www.vitezkurtosteam.hu

Az 1.4-es Dacia Loganomra az idén felkerült (képletesen) a 22. felségjel, ennyi országba sikerült megfordulnom vele az elmúlt 11 évben. Jellegéből adódóan elsősorban épített utakon közlekedünk, de nem riadunk meg egy kis off-roadtól, és a sahara dűnéi közül is önerőből sikerült hazajönni.

https://www.keknaplo.hu/

Zsifi

Autós-motoros tippek, trükkök, hogy jól érezd magad

Kocsival utazásról minden. Papirozástól a tecnikai kihívásokig. Kocsibérlési ötletek jeeptől, busz, lakókocsi. Bankkártyák, utalások, készpénz

15 év 60 ország motorral és gyalog. Én megjártam mindezt, eleinte a steril, közeli országok jelentették a távolságot, kihívást, ma már közép-Ázsia, Ázsia, Afrika, Amerika a célpont. A túraszervezés során sok és sokféle emberrel találkozom, ismerkedem meg. Szívesen mutatom meg az általam már felfedezett területeket, csodákat, de a felfedezés öröme újabb és újabb ismeretlen helyekre kalauzol el. A mottónk is ehhez illik: Még nem jártál mindenhol? Velünk oda is eljuthatsz!

Sztori:
Sosem férek be a csomagokkal, minden alkalommal itthon hagyom a korábbi utakon nem használt dolgokat, ruhákat, persze hely az nem marad több, mert rakok más fontosat, így a csomagtér sosem elég nagy. Természetesen a frissen útitársammá vált dolgok jó része ugyan úgy nem kell, mint korábban a másik, így a következő pakolásnál megint vetésforgó van, más marad itthon, megint más kerül bele, és ez így meg 15 éve…