Szabó Roland

rolitura.hu

Mi az a hótalpas túra? Miért érdemes kipróbálni?
A hegyek télen is várnak ránk!

Szabó Roland vagyok, túravezető, túraszervező, idegenforgalmi termékfejlesztő. Egy óra alatt megmutatom, csodálatos filmek és fotók segítségével, hogy milyen hótalpazni a téli tájakon, kiknek való és kiknek nem való ez a fajta téli mozgás! Már 4 napos korom óta túrázok, mivel akkor indultam el az első önálló utazásomra bepólyázva, egy franciaágy közepéről a padlószőnyegig, ezzel 40 cm szintkülönbséget legyőzve. Akkori osztályfőnököm hatására, elkezdtem vándortáborokba és hétvégi túrákra járni, egészen középiskolás koromig.

Első túrámat 12 évesen vezettem a Velem-Írott-kő-Kőszeg útvonalon. Mikor aztán 2000-ben betúráztam a 75 literes terepszínű hátizsákommal a Veszprémi Egyetem Kollégiumba, még nem gondoltam, hogy 17 nap múlva már a Veszprémi Egyetemi Túrázók alapítója leszek.
Elsődleges célom az volt, hogy havi rendszerességgel szervezzek túrákat az egyetemen tanuló vagy dolgozó fiataloknak az ország különböző tájaira, megmutatva nekik, annak természeti szépségeit, történelmi érdekességeit és helyi szokásait. Mindezt közös programokkal: főzésekkel, játékokkal, tábortűzzel, éjszakai túrákkal, bulikkal színesítettük és színesítjük a mai napig is!

Pár évvel később már a szomszédos és távolabbi országokba is eljutottunk 4-10 napos természetjáró túrákra és tengerparti nyaralásokra, majd a körülöttem lévő emberek hatására elkezdtem „városnézős és körutazós” programokat szervezni, – melyek nagyon sikeresek voltak.
2007-ben már a Dunántúl és Budapest legtöbb egyetemén és főiskolájában jelen voltam, így az ott tanulóknak is lehetőséget biztosítottunk a részvételre, illetve a hallgatók egymás közötti megismerésére. Ekkor már az összes környező országba, valamint Görögországba, Bulgáriába, Olaszországba, Németországba, Svájcba, Franciaországba, Hollandiába, Oroszországba Törökországba, Montenegróba, Boszniába, Lengyelországba, Belgiumba is szerveztem utazásokat.
2009-ben tovább kellett fejlődni, ezért megalakult a Rolitúra Egyetemi Túrázók Kft. Ettől kezdve már a Rolitúra Kft. keretei között folytattam a megkezdett munkát, hogy a felhalmozódott tapasztalatokat, rutint, helyismereteket és különböző értékes kapcsolatrendszereket felhasználva, minőségi utazásokat szervezzek, hogy majd később komoly utazási irodává alakuljon a sok befektetett utazás. Ehhez segítséget nyújtottak, hasonló jellegű utazási irodák is, akik tovább hirdették útjainkat, a fiatalok felé. Mindezt pénztárcabarát árakon igyekeztünk megvalósítani, ami a mai napig sem változott!
2011 nyarán a Rolitúra Kft. online utazási iroda lett, ahol csak saját és közös szervezésű utazásokat kínáltam az érdeklődőknek. Ebben az időszakban évente kb. 45 különböző utazáson vettem részt és nagyjából 1300-1400 túratársnak mutattam meg Európa különböző részein azt, amit nem szabad kihagynod, ha ott jársz (éjjel sem)!
2012 februárjában elkészült az új weboldalam is. Közben elkezdtem hótalpas túrákat is szervezni Erdélybe, Ausztriába, Olaszországba, Lengyelországba és a Felvidékre. Ezen felül bevezettem az utazási utalványt, melyet a legtöbben, ajándéknak vásároltak meg. Véleményem szerint, élményeket ajándékozni, az egyik legszebb dolog, amit megtehetünk!
2013 októberétől Travelex, Hudanik Zsolt, Rolitúra részvételével, akik több mint 10 éve piacvezető utazásokat szerveznek, létrejött az Iránytű Utazási Iroda Kft.
2014-ben több megbízható és tapasztalt túravezetővel, programszervezővel, marketingesel és buszos céggel kezdtünk együtt dolgozni, akikkel a mai napig nagyon jó a kapcsolatunk és az utasok is meg vannak velük elégedve, teljes mértékben.

Ezen kívül a facebook oldalunk is elkezdett gyors ütemben fejlődni, ahol különböző akciókkal és nyereményjátékokkal kedveskedünk a felhasználónknak. https://www.facebook.com/Rolitura/

2015-ben két új márkanév jelent meg a palettánkon a Sulisí (suli.si) és a Hótalpazás (hotalpazas.hu), melyek elsősorban a fiataloknak és a téli sportok kedvelőinek ad utazási lehetőségeket. A http://hotalpazas.hu/ajanlatok weboldalon, Magyarország legtöbb, legjobb, legváltozatosabb és legprofibb hótalpas túrái találhatóak meg.
2016-tól elkezdtünk együtt szervezni Európán túli utazásokat is tapasztalt világutazókkal (pl. Vándorboy, Jándi Attila…), akikkel együtt megmaradt az eredeti és legszebb cél, hogy az adott országban megmutassuk a legfontosabb látnivalókat és tudnivalókat az odalátogatóknak! Mindezt nem a szörnyű tömegturizmus keretei között tesszük, puccos szállodákkal, befásult telepített idegenvezetőkkel és életunt mindent tudó elméleti dolgokat talán jól tudó, de teljesen gyakorlatiatlan iroda képviselőkkel! Mi túravezetők vagyunk, akik nemcsak vezetik, hanem szervezik is az utazásokat. Az adott helyen otthonosan mozgunk és sok barátunk van, továbbá esti programokat is beleviszünk a történetbe. Ettől válnak ezek az utazások kalandokká és élményekké, ami más, mint a megszokott szervezett utak.
Ha nem hiszed, akkor Gyere velünk Te is vagy legyél a csapatunk tagja, ha szeretnél távoli tájakat és kultúrákat megmutatni másoknak!